> Return to Base
> Members only

home > after action reports >Telford 2014

After Action Report 2014
Scale Modelworld '14: Eindelijk daar geweest!
Foto's door David, Mark en Frank-Jan, tekst door David Maes

Al verscheidene jaren rijdt MOVELEO naar heinde en ver om zowel nationale als internationale beurzen te bezoeken. Dit jaar was het eindelijk de beurt aan Scale Modelworld te Telford Engeland. Op vrijdagochtend, in de zeer vroege uurtjes, vertrokken we per auto naar Calais om daar in te schepen op de trein. Slechts een half uurtje na inschepen gingen we terug aan wal en kon de trip verdergezet worden. Onze eerste stop was het Brookland Museum net naast Londen. Hier was er voor iedereen wel wat te zien. En het moet gezegd worden, het was de moeite.

Wanneer we hier dan onze ogen hadden uitgekeken werd het weer tijd om onze rit verder te zetten richting onze eindbestemming, Telford. Zo vlot als het de eerste uren was gegaan, zo traag verliep de verdere rit. Volop in rush hour hadden we dik 5 uur nodig om de volgende 240 km af te leggen. Waren wij even blij toen we er waren! Even inchecken en een hapje eten. Gelukkig was er op vijf minuten wandelen een chinees restaurant, waar we genoten hebben van een lekkere maaltijd. Toch nog een meevaller.

De volgende dag waren we fris en monter en konden we genieten van een lekker ontbijt. Althans, dat was de bedoeling. Zo goed en mooi de hotelkamers waren, zo triest was het ontbijt. Maar niet getreurd, dit kon onze pret niet bederven. Eventjes de innerlijke mens versterken en op naar de beurs. Hier dienden we gelukkig niet al te lang te wachten vooraleer we onze ogen de kost konden geven en onze portemonees konden ledigen. Wat een beurs! 3 hallen met handelaars en clubstanden. Voor ieder wat wils. Hier konden we zonder problemen 2 dagen rondlopen zonder ons te vervelen. Op het einde van de eerste, drukke dag, was het weer tijd om onze maag te vullen en deze maal hadden we gekozen voor een vlees- en visrestaurantje. Man dat smaakte! En wat zag ons lodderig oog hier: je kon er goedkoop ontbijten. Goed om te weten. Daags erop voegden we dan ook daad bij woord en genoten we van een welverdiend English Breakfast. We konden er weer tegenaan.

Na 2 mooie beursdagen zijn we moe maar voldaan naar huis vertrokken en hadden allen hetzelfde idee. Het was de moeite en we komen zeker nog eens terug.